Učitel ze staňkovské základky pomáhá kolegům z celé republiky používat technologie ve výuce

Učitel hudební výchovy a informatiky Miloslav Khas ze ZŠ Staňkov je autor populárního učitelského blogu zaměřeného na podporu využívání moderních technologií. Protože učitelům chybí podpora, jak technologie do výuky zapojit, pořádá tuto sobotu na své základní škole s kolegy sdruženými v Google Educator Groups konferenci EDU Staňkov. Učitelé se na ní dozví o aplikacích pro hodnocení či sebehodnocení žáků, aplikacích pro výuku matematiky, nebo se naučí, k čemu lze využít napříč předměty minirobůtky Ozoboty. Celodenní konference je zdarma a lektory pracovních seminářů i řečníky budou nejzkušenější učitelé.

Celý příspěvek

Otevřená data nejsou žádná věda, lze s nimi pracovat i ve škole

Otevřená data jsou fakta, údaje či číselné hodnoty ve strojově zpracovatelném formátu, které zveřejňují firmy, organizace či úřady. Mohou to být jízdní řády, smlouvy úřadů, či údaje o úspěšnosti zákroků v nemocnicích. Tato data jsou často zpracována aplikacemi tak, aby údaje byly přehledné a filtrovatelné. Otevřená data však mají využití i ve vzdělávání, a to přímo pro zjišťování výsledků vzdělávání či jako nástroj pro rozvoj studentů.

Celý příspěvek

Pět úžasných organizací, které chrání a rozšiřují veřejnou sféru

…a další novinky ze světa OER

Týden autorských práv 2018

Creative Commons a několik dalších organizací se zúčastnilo každoročního Týdne autorských práv (https://www.eff.org/copyrightweek-2018), v jehož rámci se uskutečnila řada akcí a diskuzních bloků. Cílem akce je podpora hlavních principů, jimiž by se měla řídit politika autorských práv.

Celý příspěvek

Sedm způsobů, jak v roce 2018 zachránit snahy o reformu autorského práva EU a další novinky ze světa OER

Sedm způsobů, jak v roce 2018 zachránit snahy o reformu autorského práva EU

https://www.communia-association.org/2018/01/08/seven-ways-save-eu-copyright-reform-effort-2018/

Reforma autorského práva EU se projednává třetím rokem. Zde je seznam potřebných požadavků (naléhavost situace ospravedlňuje přemíru vykřičníků):

  1. Právo nakladatele musí zaniknout!
  2. Skutečnou právní jistotu pro vytěžování dat a textu!
  3. Žádné filtry nahrávaného obsahu pro online platformy!
  4. Funkční autorské právo pro vzdělávání!
  5. Evropské kulturní dědictví budiž nyní online!
  6. Žádná další nezadatelná práva na odměnu!
  7. Zohlednění skutečně panevropských práv uživatelů!

Celý příspěvek

Nakladatelství PLOS podporuje vytěžování textu a dat (TDM)!

a další novinky ze světa otevřeného vzdělávání

Zlatý důl reprodukčních poplatků

http://theartnewspaper.com/blog/the-reproduction-fee-hustle

„Pouhé vyfocení uměleckého díla, jehož autor zemřel před 75 lety (nebo v USA před 70), nepřináší žádné další důsledky v oblasti autorského práva. Nic v zákoně nezakazuje, abychom si takto zreprodukovali řekněme Rembrandta, a to bez ohledu na okolnosti a zcela zdarma. Jelikož ale většina z nás žije v domnění, že je potřeba platit za ochranu falešných „licencí“ k obrazovým záznamům a vybírání poplatků muzeím prochází. V důsledku toho můžou vzdělávací programy, jako například ten náš, ukazovat daleko méně uměleckých děl, než bychom chtěli. Mnohem horší je ale skutečnost, že vědci a studenti musí platit také za značně omezenou výzkumnou a publikační činnost. Takové poplatky jsou jen zhoubná daň ze školného. Je skandální, že se na veřejných uměleckých dílech vydělává  takovýto způsobem.“

Celý příspěvek