Datum / čas
Date(s) - 27/11/2019
20:00 - 21:00
Kategorie
Anna Babanová a Irena Smetáčková spolu s námi prolistují novou příručku s tématem genderově citlivého přístupu k vedení výuky a upozorní na uvedené metody – jak fungují a čím mohou být vyučujícím přínosné. Pomáhat jim přitom budou dvě kolegyně – učitelky, které se podílely na ověřování jednotlivých metod uvedených v příručce, Irena Havlíčková a Daniela Růžičková. Setkání se uskuteční ve středu 27. 11. 2019 od 20:00 na Metodickém portálu RVP.CZ.
CÍLE SETKÁNÍ:
Cílem setkání je podrobněji představit nově vzniklou metodickou příručku Dvanáct ověřených metod pro rozvoj kolegiální spolupráce. Podpora rovnosti a rozmanitosti ve vzdělávání. Navážeme na první setkání, ve kterém jsme si představili okolnosti vzniku příručky, základní principy genderově citlivého vzdělávání, o které se příručka opírá, a její stručný obsah. Ve druhém setkání se podrobněji seznámíme s některými metodami z příručky, ukážeme, jak jsme je ověřovali a jaké jsme s nimi měli zkušenosti v naší vlastní pedagogické praxi a nastíníme, v čem mohou být přínosné i vám. Při výběru metod budeme vycházet z hlavních témat, které příručka nabízí:
- Jak jako učitelé a učitelky přemýšlíme o dětech
- Jaké učební obsahy dětem nabízíme
- Jak komunikujeme s dětmi
- Jak děti komunikují mezi sebou
KOMU JE SETKÁNÍ URČENO:
Setkání je určeno primárně vyučujícím prvního stupně ZŠ, ale i všem stávajícím i budoucím pedagožkám a pedagogům, odbornicím i odborníkům v oblasti vzdělávání a všem, kteří mají zájem dozvědět se o konkrétních možnostech využití kolegiální podpory, rovnosti ve školách a genderově citlivém vzdělávání.
Setkání je zdarma.
LEKTOŘI:
Anna Babanová vystudovala Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na PedF UK v Praze. Pracuje v organizaci Step by Step ČR jako metodička programu Začít spolu a v základní škole Škola Můj Projekt – Jižní Město jako učitelka matematiky pro první stupeň. Dlouhodobě se zajímá o problematiku genderově citlivé pedagogiky, individualizace v oblasti plánování a rozvoje kolegiální spolupráce. Podílela se na vzniku několika pedagogických příruček, zaměřených především na genderově citlivé vzdělávání. Je autorkou příručky Dvanáct ověřených metod pro rozvoj kolegiální spolupráce.
Irena Smetáčková je vedoucí katedry psychologie Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Jejím oborovým zázemím je psychologie, pedagogika a sociologie. Věnuje se zejména tématům ze sociální a pedagogické psychologie a psychologie genderu. Výzkumně se zabývá třemi oblastmi: genderové socializaci ve škole, profesní náročnosti učitelství a typům komunikace mezi vyučujícími a rodiči. Vedla a podílela se na řadě výzkumů, je autorkou odborných článků a knih. Vedle výzkumné činnosti dlouhodobě spolupracuje na projektech praktického charakteru, jakým je i tento. Autorsky participovala na vzniku příručky Dvanáct ověřených metod pro rozvoj kolegiální spolupráce. Podpora rovnosti a rozmanitosti ve vzdělávání.
Irena Havlíčková a Daniela Růžičková jsou učitelky na prvním stupni s mnohaletou praxí. Momentálně obě působí na základní škole Wonderland Academy v Praze.
Vstup do online místnosti i návod, jak na to, najdete NA VSTUPNÍ STRÁNCE << klikněte
Otvíráme 15 minut před začátkem! Odkaz na vstup najdete také v den konání akce na titulní straně portálu RVP.CZ (www.rvp.cz).
Potřebujete:
- počítač připojený na internet,
- bedničky nebo sluchátka (lektoři i s mikrofonem).
Přes zvukové zařízení budete spolu s ostatními účastníky naslouchat hostům a sledovat na obrazovce prezentace. Případné komentáře a dotazy budete moci psát do chatu, hosté na ně rádi odpoví.
Ovládání online místnosti je velice snadné, nevyžaduje žádné předchozí zkušenosti!
Těšíme se na vás!