Existují přirozeně obavy o kvalitu OVZ, protože jsou obvykle k dispozici zdarma. Uživatelé se mohou zajímat o původ zdroje, například zda byl prostředek vytvořen legitimní institucí nebo vzdělaným jednotlivcem. Instituce se mohou obávat, že uvolněné materiály prozradí jejich nedostatky ve výukových postupech nebo materiálech. Mnozí lidé tvrdí, že transparentnost procesu bude mít za následek lepší kvalitu zdrojů než v uzavřeném prostředí.
Sada informačních nástrojů JISC naznačuje následující kritéria pro posuzování kvality:
- Přesnost
- Pověst autora/instituce
- Standard technické produkce
- Dostupnost
- Vhodnost pro daný účel
Při posuzování kvality a vhodnosti konkrétního zdroje hrají svou roli i odborníci (pedagogové a knihovníci).
Je-li možné zdroj vylepšit, měl by být vylepšen a znovu vydán pod otevřenou licencí, aby i ostatní mohli využívat kvalitnější OVZ.
Další zdroje
- Informační sada Otevřených vzdělávacích zdrojů: Kvalita (https://openeducationalresources.pbworks.com/w/page/24838164/Quality%20considerations)
- Kvalita OVZ (David Wiley) (http://opencontent.org/blog/archives/2947)
- Rámec pro zajišťování kvality ve Wiki (http://wikieducator.org/WikiEducator:Quality_Assurance_Framework/Contribution_Levels)
- Projekt kvality OVZ (http://oerqualityproject.wordpress.com/
- OPAL Iniciativa pro kvalitu otevřeného vzdělávání (http://www.oer-quality.org/)