Přesvědčování politiků pro otevřené vzdělávání vyžaduje příklady z obchodní a sociální praxe. Zastánci musí politikům ve věci otevřeného vzdělávání pomoci a ukázat jim, že otevřená politika účinně podporuje otevřené vzdělávání.
Otevřenou politiku je třeba koordinovaně prosazovat u politiků a dokázat jim, že v 21. století lze právní a technické nástroje použít k výraznému zlepšení efektivity investic do veřejně financovaných zdrojů. Například:
- Globální dosah a vyšší rychlost a propustnost internetu
- Snížení nákladů na hardware a na ukládání digitálního obsahu, kopírování a distribuci
- Otevřené licence a popularita mobilních zařízení činí obsah snadněji přístupným
Když politici pochopí sílu otevřené politiky, mohou se vymanit ze zastaralých rámců stávajících finančních modelů a maximalizovat pozitivní společenské dopady veřejně financovaných zdrojů.
Mnoho otevřených zastánců využívá e-mailovou skupinu „OER Advocacy Coalition“ (https://groups.google.com/forum/?hl#!aboutgroup/oer-advocacy-coalition) pro sdílení svých zkušeností a vytváření strategií pro změnu.
Ve videoklipech ze soutěže Why Open Education Matters video competition jsou k vidění některé dobré argumenty pro podporu otevřeného vzdělávání.
Další zdroje
- Otevírání vzdělání EK (http://europa.eu/rapid/press-release_IP-13-859_en.htm)
- Africká pravidla pro OVZ (http://www.oerafrica.org/policy/PolicyReviewandDevelopmentHome/tabid/914/Default.aspx)
- POERUP výzkumný projekt pravidel pro OVZ v EU (http://www.poerup.info)