Jak nastartovat výtvarné myšlení žáků na 2. stupni ZŠ: online seminář 8. 9. 2021 od 20:00 na RVP.CZ

Datum / čas
Date(s) - 08/09/2021
20:00 - 21:00

Kategorie


Mgr. Kateřina Círová, Dis. učí výtvarnou výchovu na druhém stupni od šesté po devátou třídu, a tak se může dlouhodobě věnovat rozvíjení výtvarného myšlení starších žáků jako nezbytné součásti výtvarné činnosti žáků. Přijměte pozvání na její webinář a nechte se inspirovat. Online seminář se uskuteční 8. září 2021 od 20:00 na Metodickém portálu RVP.CZ.

Při přechodu z prvního stupně na druhý stupeň se na většině základních škol žáci potkávají s novým učitelem výtvarné výchovy. Učitel se setkává s novými žáky, kteří byli na prvním stupni školy v jednotlivých třídách i ročnících vedeni odlišnými výtvarnými přístupy. Úkolem učitele je sjednotit výtvarný jazyk a výtvarné myšlení tak, aby si navzájem všichni porozuměli a mohli spolu sdílet záměry své tvorby. Pokud učitel výtvarné výchovy provází žáky od šesté až do deváté třídy, pak se šestá třída stává významným prostorem pro nový společný začátek. O dobrý start usilujeme i na naší škole.

Žáci ve výtvarné výchově nejen vnímají, tvoří a prožívají, ale učí se své záměry interpretovat ostatním. Nejlépe jsou tyto procesy rozpoznatelné v rozvíjení myšlení žáka, které pracuje s pojmy. Porozumět pojmu znamená, že jsme schopni ho vysvětlit ve vztahu k jiným pojmům. Postupným osvojováním si výtvarného jazyka žáci dokážou porozumět kognitivním obsahům tvorby, rozvíjí svoji vizuální gramotnost a vyhodnocují svoji práci na základě autonomního hodnocení a společné reflexe.

CÍLE SETKÁNÍ:

  • Podělit se s pedagogy o zkušenosti z hledání cesty, jak naplňovat očekávané výstupy výtvarné výchovy na druhém stupni ZŠ v praxi.
  • Sdílet inspirace v podobě výtvarných úkolů a námětů, které podněcují rozvoj výtvarného myšlení žáka.
  • Poukázat na význam kognitivních cílů ve výtvarné výchově a doložit jejich dopad na rozvoj kreativity žáka.

OBSAH SETKÁNÍ:

  • Představení dvou úvodních bloků výtvarné výchovy v šestých třídách na ZŠ Kunratice.
  • Rozbor pojmové a vztahové analýzy ve výtvarné výchově na konkrétním příkladu (příklad předkládání pojmů žákům ve vzájemných vztazích a logické struktuře).
  • Ukázka sběru dat a vyhodnocování důkazů učení žáka v krátkodobém hledisku (v rámci vyhodnocení výtvarného úkolu) i z dlouhodobého hlediska (dopad učení na žáka od šesté do deváté třídy).

Setkání je zdarma.

LEKTORKA:

Mgr. Kateřina Círová, Dis. – učitelka výtvarné výchovy na 2. stupni ZŠ Kunratice


Co potřebujete k účasti na online setkání?

  • počítač připojený na internet
  • bedničky nebo sluchátka

Vstup do místnosti se otevře zhruba 15 minut před začátkem na této stránce. Pokud budete na stránce čekat, prosíme, zkuste občas obnovit stránku (zmáčkněte klávesu F5).

Potvrzení o účastiPodmínkou získání potvrzení o účasti na webináři je přihlášení k vašemu účtu na Metodickém portálu RVP.CZ před vstupem do živého vysílání a účast na webináři v délce alespoň 45 minut. Pokud nemáte účet, zaregistrovat se můžete zde. Při splnění těchto podmínek bude po skončení webináře potvrzení o účasti dostupné ke stažení na stránce konkrétního webináře. Potvrzení je možné si stáhnout i zpětně, avšak nejdříve u webinářů, které probíhaly od května 2021. Za zhlédnutí záznamu webináře se potvrzení o účasti nevystavuje.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *