Datum / čas
Date(s) - 09/03/2016
20:00 - 21:00
Kategorie
Úterý 8. 3. 2016, 20:00
Úvod do TOV, vyhledávání a citace otevřených výukových zdrojů – zaměřeno na obrázky a fotografie
Seznámíme se s aktivitami Metodického portálu RVP.CZ v rámci Týdne otevřeného vzdělávání a představíme si 3 + 1 nástroj pro vyhledávání obrázků a fotografií, které využívají otevřené výukové zdroje a nabízí citaci vyhledaného. V premiéře představíme nový modul na Metodickém portálu RVP.CZ s názvem Obrázky a citace. Tématem nás provede vedoucí referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ Mgr. Pavlína Hublová.
Cíle setkání:
- informovat o pojmu „otevřený výukový zdroj“ (OER) v souvislosti s publikačními aktivitami Metodického portálu RVP.CZ;
- seznámit účastníky s akcemi Metodického portálu RVP.CZ v rámci Týdne otevřeného vzdělávání;
- představit tři online nástroje, které nabízí nejen vyhledávání obrázků a fotografií publikovaných pod otevřenými licencemi, ale současně umožňují vložit do OER citaci použitého obrázku;
- seznámit s historií a funkcemi nového modulu Metodického portálu RVP.CZ – Obrázky a citace;
Obsah setkání:
- shrnutí základních pojmů setkání: otevřený výukový zdroj, licence Creative commons a její typy, citační norma;
- stručný přehled aktivit, kterými se Metodický portál RVP.CZ (NÚV) zapojil loni a letos do akce Týden otevřeného vzdělávání;
- průvodce třemi online nástroji pro vyhledávání a citaci obrázků – srovnání jejich funkcí a upozornění na případné nedostatky;
- praktická ukázka vyhledávání v novém modulu a doporučený postup, jak jej využívat pro tvorbu OER nejen pedagogy, ale i samotnými žáky a studenty.
Komu je setkání určeno:
Setkání je zdarma.
Lektorka:
Středa 9. 3. 2016, 20:00
Hudební výchova napříč předměty
Možnostmi širšího pojetí hudební výchovy a možného propojení s dalšími předměty nebo náměty na konkrétní činnosti k zapojení třídy (hlas, artikulace, instrumentace a skupinové hraní, nácviky a improvizace, rytmus, harmonie, poslech, projekty…) nás provede Bc. Ondřej Tichý.
Cíle a témata setkání:
- zkušenosti o možnostech hudby ve výchově a vzdělávání;
- možné dosažitelné cíle se třídou;
- jak na teorii přes praxi;
- širší pojetí hudební výchovy a možná propojení s dalšími předměty (Čj, Vv, Tv, D, M….);
- konkrétní činnosti pro zapojení třídy (hlas, artikulace, instrumentace a skupinové hraní, nácviky a improvizace, rytmus, harmonie, poslech, projekty…);
- poslání hudby v životě školy, dítěte a rodiny.
Komu je setkání určeno:
Setkání je zdarma.
Lektor:
Čtvrtek 10. 3. 2016, 20:00
Školní zralost x odklad školní docházky
Pokud pravidelně sledujete online setkání vedená lektorkou Petrou Pšeničkovou, pak pro vás téma připravenosti předškoláků na vstup do 1. třídy bude příjemným zastřešujícím vstupem. Pro ostatní učitele může být úvodem k seriálu článků o rozvíjení znalostí a dovedností žáčků v přípravných třídách. Na setkání zveme ale i rodiče, kteří chtějí mít základní přehled o připravenosti svých dětí z pohledu speciální pedagožky.
„Školní zralost můžeme vymezit jako dosažení takového stupně vývoje (v oblasti fyzické, mentální, emocionálně – sociální), aby se dítě bylo schopno bez obtíží účastnit výchovně – vzdělávacího procesu; nebo alespoň bez větších obtíží, nejlépe s radostí a dychtivostí.“
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V.: Školní zralost. Computer Press, Brno 2010. ISBN 978-80-251-2569-4.
Cíle setkání:
- Pomoci dětem, aby se na vstup do 1. třídy těšily a byly tam úspěšné.
- Zvýšit kompetence rodičů a učitelů v rozvoji předškolních dětí.
- Inspirovat rodiče a učitele ve vyrábění pomůcek pro hru, výuku. Pomůcky nemusí být dokonalé ani nákladné; postačí, že je učitel má k dispozici a hojně je při práci s dětmi využívá.
Program:
- Co posuzujeme při sledování školní zralosti?
- Sociální dovednosti.
- Poznávací funkce.
- Představení vlastního orientačního testu školní zralosti.
- Odklad školní docházky – legislativa.
- Diskuze, výměna zkušeností.
- Tipy na výrobu pomůcek.
Komu je setkání určeno:
Setkání je zdarma.